Pink Bobblehead Bunny

Saturday, October 22, 2011

CRM Nedir ki ?

       Çoook eskilerde insanlar birşeyler üretmeye başladıklarında, ürün önemliymiş, kime ne lazım  , bunu napcaklar falan gibi kaygılar yokmuş, ama zamana bakmışlar ki biz üretebiliyoruz artık gidelim bi soralım soruşturalım, biz ne üretirsek bu insanlar para verip alırlar demişler ve o günden sonra "müşteri velinimettir" yargısı oluşmaya başlamış.. Böylelikle müşteri dinlenilmeye ve önemsenmeye başlamış..
      CRM kavram olarak Dünya'da yaklaşık son 10-12 yıldır, Türkiye'de ise son 5-6 yıldır var. CRM nedir derseniz,ingilizcesi Customer Relationship Management, kısaltmasıda burdan gelmektedir zaten, türkçe ifadesi ise Müşteri İlişkileri Yönetimidir. Adı da üstünde zaten , müşteriyle ilişkileri artık yönetmek gerekti, çünkü bir çok firmanın milyonlarca müşterisi olabiliyor, bunlarla ilgili analizler yapmak , raporlar hazırlamak istiyorlar, bunu da elle yapamayacaklarından bu CRM yazılımları doğmuş, müşteri bilgilerini, aktivite oluşturma işini, randevuları tutma ve düzenleme işini, müşteriye özel fırsat oluşturup, müşterinin sorunlarını sisteme kayıt etmeyi sağlayan çağrı işini içinde barındıran yazılımlar üretmişler.. Çağrı merkezlerinin kullandıkları yazılımlar ise buna en güzel örnektir..

      E tabi bu işi sadece ayrı bir program olarak değil de şirketin komple her işi için kullandığı bir ERP programı içinde sunmak, tabiki de bir çok insanın işine geldi, ve bu entegrasyon bir çok konuda yarar sağladı yöneticilere, dolayısıyla müşterileriyle aralarındaki engelleri kaldırıp, müşterilerin kendilerini özel hissetmeleri için ellerinden geleni yaptılar. Her kurumun kendine özel fırsat kartları çıkarması, içinde puan biriktirmesi aslında hepsi sadaktin devamını sağlamak için..
      Bir de CRM'in gelişmiş hali var, tabikide sadece müşteri ilişkilerine önem vermedi firmalar, kimi firma tedarikçilerini de değerlendirdi, onlarla arasını iyi tutmaya çalıştı, kimi firma personeli için yaptı böyle bişeyi, dolayısyla ortaya xRM diye bir kavram çıktı, x matematikte de ne olduğu belirsiz ifadeler için kullanılır ya burda da öyle oldu, Any Relationship Manager olarak yerini aldı, orda burda, tabi her firmanın ihtiyacı farklı olduğu için, hala bunlar ayrı ayrı satılıyor ve kullanılıyor ama genel olarak yavaş yavaş xRM adını almaya başladı İlişkileri Yönetme olayı :)  Bugünlük bukadar benden umarım güzel bir yazı olmuştur, haftaya görüşmek üzere :) Esen kalın :) Hep spiker olasım vardı , ehehe :)

4 comments:

  1. Yoruma önce CRM'in açılımın yazıp öyle okumaya başlamıştım ki, okurken gördüm zaten yazdığını :)
    CRM daha doğrusu CRM'in ilgilendiği başlıklar günümüzde ayırt edici oluyor artık firmalar arasında. Çünkü bir yerden sonra herkes aynı kalitede ürün sunabiliyo. Şuan bir çok bilgisayar markası mevcut ama hepsinin kullandığı farklı componentler hep tek elde üretiliyo neredeyse. Ekran Kartı Nvidia, ATI yada Intel, Amd işlemci gibi. Bunlar Sony bilgisayarda da aynı HP yada Dell'de de. Dolayısıyla ön plana çıktıkları noktalardan birisi CRM oluyor. Misal artık her lokanta aynı ürünleri ve neredeyse aynı güzel kalitede sunabiliyor. Ama gariptir insanların en çok tercih ettiği bir güler yüz gördüğü yer oluyor neredeyse.
    Önemli bir konu vesselam, güzel anlatım, ellerine sağlık Ribelle :)

    ReplyDelete
  2. Teşekkür ederim hayalin derinlikleri, senin yorumunda tamamlayıcı unsur oldu sağol :)

    ReplyDelete
  3. Ya bu blog çok güzel oldu, çok şey öğrendim 2 yazıda bile sayende Sylvie, teşekkür ederim :)

    ReplyDelete
  4. Rica ederim francım,beğenmene çook sevindimm :) gerçi böyle şeyler az okunuyo ama olsun az olsun öz olsun , öğrenmek isteyen burda olsun :)

    ReplyDelete

Yorumlarınız içerisinde blogunuzun / sitenizin linkini vermemenizi rica ederim.. Link verilen yorumlar yayınlanmayacaktır.