Pink Bobblehead Bunny

Saturday, October 15, 2011

ERP nedir ?

ERP (Enterprise Resource Planning) Kurumsal Kaynak Planlaması demektir. Bir işletmenin mal ve hizmet üretimi için gereken işgücü, makine, malzeme gibi tüm kaynakların verimli bir şekilde kullanılmasını sağlayan bütünleşik yönetim sistemlerine verilen genel addır. Öncelerde her bir departman kendi işlerine yarayacak yazılımı kullandığından departmanlar arası işlemlerde sorunlar çıkarmış, fakat ERP tüm bu ihtiyaçları tek bir veri tabanında toplayan yazılımlardır. Bu sebeple zamanla ERP çok gelişmiş ve bir işletmenin olmazsa olmazları arasına girmiş. Yani daha anlaşılır bir dille, muhasebe kısmı için ayrı, üretim kısmı için ayrı, müşteri ilişkileri için ayrı, tedarikçi ilişkileri için ayrı, siparişler için ayrı sistemler kullanmak, bir çok konuda bu departmanlar arası işlemler zahmetli oluyor ama şöyle olsa hoş olmazmıydı ? Müşteri ve tedarikçilerin kayıtlı olduğu, irsaliyenin ve üretim fişinin kesilip işlem sonunda bunun muhasebeye fatura olarak düştüğü, kar ve zararın otomatik olarak hesaplanıp , istenilen konuda raporlar alınarak işletmenin durumunu kontrol edebileceğiniz bir sistem..

        Böyle düşünülünce ERP vakitten kazanç sağlar, ve herşeyin daha organize olmasına yardımcı olur.Benim çalıştığım  yazılım şirketide böyle bir ERP yazılımı üretiyor ve geliştiriyor.. Ama kesinlikle çok zor bir iş çünkü bir sürü iş alanı var ve biz hepsine birden hitap etmeye çalışıyoruz, modül modül ayrılmış hepsi, muhasebe, CRM, Tedarikçi ilişkileri, Mağazacılık, Üretim, Akaryakıt ve aklınıza gelebilecek bir çok alanda modülleri var, ve gelen işletmenin ihtiyacına göre modül modül satılıyor bunlar.. Bence bu tarz yazılımlarda en önemli şey, satış sonrası destek, çünkü çalışanların yapamadıkları şeyler oluyor, yanlış girdiler oluyor, hatalar oluyor, ekstra istenen özellikler oluyor, ya da patronlar değişik değişik raporlar görmek istiyor, bu tarz şeyler hep satış sonrası desteğe giriyor ve bizim şirkette 5 kişi var bu satış sonrasıyla ilgilenen, gelen telefonlara ve mailleri süper bir hızla cevap veriyorlar ve bütün sorunları çözüyolar çok kısa bir süre içinde, artık programın inini cinini biliyolar çünkü, gerçekten başarılılar. Aslında burda programı bilmekte yetmiyor, iş süreçlerini iyi bilmek gerekiyor çünkü hangi işlemin hangi sırayla yapılacağını bilmek için, iş hayatını gerçekten iyi bilmek gerekiyor.. Durum bu genel olarak. Umarım anlatabilmişimdir az da olsa, pek alışık değilim böyle bilgi verici yazılar yazmaya ama, olduğu kadar artık zamanla daha da iyi olur :):) Kendinize iyi bakın , bir sonraki bilgi içerikli yazıda görüşmek üzere :)


PS: Eklemek gerekli diye düşündüm, SAP en ünlü ERP programlarından ve gerçekten köklü bür program, fakat biraz fazla karışık, bütün işlemleri, o işlemlerin kodlarıyla giriyosun, yani pek kullanıcılar için yararlı olmayabiliyo, adam anadolunun bir köşesinde yaşıyo , bilgisayar ne bilmiyo ama yeri geliyo siparişleri bilgisayara girmesi gerekiyo, o bile kullanabilsin diye herşey açık olmalı bence bi ERP programında..  

10 comments:

  1. Çok güzel bilgilendirici bir yazı olmuş sevgili Ribel. Ellerine sağlık :)

    ReplyDelete
  2. Giriş yazısı güzel güzel :) Ben de okuyayım belki bana da bir katkısı olur, ERP dediğiniz mesela ben SAP öğrenmiştim Henkel'de, onlar da ERP kapsamına mı giriyo sylviecim?

    ReplyDelete
  3. Hayalin derinlikleri ; saol valla beğenmene sevindim :) Acemi işi ama olsun idare eder :)

    Francım aynen SAP çok köklü bir ERP, fakat açıkçası biraz karışık geldi bana, bizim ki biraz daha "user friendly" :) türkçe karşılık bulamadım ama anladın işte :) SAP'nin adı var bu yüzden firmaların çoğu, özellikle yurtdışında da şubesi olanlar onu kullanıyor, 18 dilde çevirisi var SAP'nin yanlış hatırlamıyosam,oyüzden böyle bir avantajı var :)

    ReplyDelete
  4. francım okumayı düşünüyosun burdaki yazıları, bu blogu da takip et ki yazı yazarsam düşsün ekranına ;) takipçilerimde göremeyince seni söliyim dedim :) öptüm çook :)

    ReplyDelete
  5. Ekleyeyim dedim de bulamadım takipçi şeysi nerde, benim laptop biraz sapıtık, yüklenmiyor olabilir :)Görebildiğimde eklerim canım bilgi için teşekkürler muck :)

    ReplyDelete
  6. Sağ üstte canım benim, evet belkide gözükmüyodur oluyo bazen öle web tarayıcısıyla da alakalı olabiliyo bazen cnm..

    ReplyDelete
  7. Valla süpersin ribellecim. çok sevdim çok bilgilendirici aynen hayalin derinliklerinin dediği gibi, ellerine sağlık :)

    ReplyDelete
  8. Mia'cım benim beğenmene çok sevindim.. buaralar böyle bir iş kaldı zaten elimde ofiste, bizim programı tanıtan yazılar yazcaz, tabi bu yazdığımdan çok çok dah aresmi bir dille, çok zor geliyo öyle olunca, resmi yazamıyorum yaa :/

    ReplyDelete
  9. Endüstri mühendisliği okuyorum bu yazın da blogun da hoşuma gitti faydalı olur diye sevindim ama şu sıralar yazmıyosun heralde:/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rengarenkyakamoz teşekkür ederim, yazcam yaa, konularım birikti baya zaten.. Önümüzdeki hafta içi geliyor yeni yazılarım :)

      Delete

Yorumlarınız içerisinde blogunuzun / sitenizin linkini vermemenizi rica ederim.. Link verilen yorumlar yayınlanmayacaktır.