Pink Bobblehead Bunny

Tuesday, December 31, 2013

Herkese Mutlu Yıllar..

Herkese mutluluk, sağlık ve huzur dolu, 
sevdiklerinizin yanında geçireceğiniz güzel bir yıl diliyorum..
Herşey gönlünüzce olsun :)

Hoşgeldin 2014 :)
Güle Güle 2013 :P


Tuesday, December 24, 2013

Mim - En sevdiklerim ;)


Canım arkadaşım, balım, peteğim Mia'm mimlemiş beni, blogumdaki ilk mim olması sebebiyle heyecanlıyım :P
Dedim zor yaparım ben bu mimi, karar veremem şimdi en çok neleri sevdiğime dedim ama yok dedi, karar verirsin dedi ben de öyle zannettim ama çat çat yazdım dedi :D Hadi bakalım darısı başıma :D

Sorulara başlıyorumm

1. En sevdiğin renk?
Pembe :)

2. En sevdiğin çiçek?
Mavi Gül

3. En sevdiğin yemek / sebze / içeçek?

Annemin patlıcan oturtması / brokoli / salep

4. En sevdiğin yerli / yabancı şarkı?
Nası seçicem şimdi yaa, bu aralar en sevdiğimi söyliyim bari napıyım 

Lana Del Rey - Diet Mountain Dew
Murat Yılmazyıldırım - Adsız Özlem

5. En sevdiğin komedyen?
Cem Yılmaz tabikisi :)

6. En sevdiğin kız / erkek ismi?
İkisi için de DENİZ diyorum ...

7. En sevdiğin kitap?

Janet Fitch - Beyaz Zakkum (Bunun kadar beni etkileyen bir kitap daha olmamıştır)

8. En sevdiğin yerli / yabancı oyuncu?
Özgü Namal

Sandra Bullock

9. En sevdiğin yerli / yabancı film?

Mutluluk
Gravity

10. En sevdiğin yerli / yabancı dizi?
Öyle Bir Geçer Zamanki..  Bir bölümünü bile kaçırmadım :)

House M.D

11. En sevdiğin yerli / yabancı şehir?
İzmir
Paris tabiki deee :)

12. En sevdiğin gazete / gazeteci?
Gazete olayım hep ortaya karışık olmuştur, bir yerden bir haberi okumam birkaç gazeteden okuyorum hep çünkü... açıklamama gerek yok bence herkes biliyor. Yazılarını en sevdiğim yazar ise Yılmaz Özdil.

13.  En sevdiğin mevsim / gün / ay?
Yaz tabiki deee :) Doğum günü ayım olduğu için de Temmuz'u çok seviyorum :) 

14. En sevdiğin kıyafet / kıyafet tamamlayıcısı / takı?
Hiç bu güne kadar en sevdiğim kıyafetim bu dediğim bir kıyafetim olmadı valla, takı konusuna gelince de hiç beceremem renkli küpelerim vardır onları hep uydururum kıyafetimle, okadar :)


15. En sevdiğin makyaj malzemesi / bakım ürünü?
BB Krem en sevdiğim bu aralar, bakım ürünü de Neutrogena - Visibly Clear pembe greyfurt :)


16. En sevdiğin çizgi karakter?
SpongeBob :)


17. En sevdiğin anı?
Eşimin bana evlenme teklifi ettiği an sanırım en sevdiğim anım, mumlar gül yaprakları romantik bir ortam ve yüzük , daha ne olsun :)



Okuyan herkesi mimliyorum :D yazarsanız link atarsanız çok sevinirim .. Bir mimim daha sonuna geldik umarım güzel olmuştur, keyifli haftalar herkese :)

Tuesday, December 17, 2013

İzledim - The Hobbit: The Desolation of Smaug :)

Merhabalar,
Sinemaya gitmek hayal olmuştu bayadır ama bir fırsat bulup gittik Hobbit'e.. Genel olarak ben serinin iki filmini de referans alarak konuşmak istiyorum. Normalde seri filmlerin en azından kendi bölümünün bir sonu olması gerektiğine inananlardanım ben, öyle cart diye bitince film hoşlanmıyorum, bidahaki bölümün geleceğini belli etmek ayrı filmi yarıda bitirmek ayrı, sanki 2buçuk saatlik bir dizi bölümü izlemişim gibi hissettim ben.. Ama genel olarak bu tarz filmlerin Yüzüklerin Efendisi vs de dahil, görselliğine bayılıyorum ben, buyüzden de hertürlü izlemekten keyif alıyorum.. Yüzüklerin Efendisi serisini 150 kere falan izlemiş bir kardeşim olunca da ister istemez bu filmelere sempati duyuyorum :D Sayesinde biz de izliyoduk ben de bi 5-10 kere izlemişimdir :D Neyse kısacası izleyin izleyin :)

Puanım: 8.2
IMDB Puanı: 8.5

Yönetmen:

 

Hatırlatma olsun bu ilkinin Fragmanı - The Hobbit: An Unexpected Journey


Bu da ikinicisi - The Hobbit: The Desolation of Smaug



Tuesday, December 3, 2013

Düş Sokağı Sakinleri - Hüzün Kovan Kuşu

Ne dinlerdik bee :)




Sözleri:

Gözyaşına dök yağmuru
Düş uçacak bahara doğru
Yollar açılıp konuşacak
Mutlu edeceğim yokluğunu

Huyumdur hep ölürüm
Nice aşklara bölünürüm
Ayımdır hep tutulurum
Nice ışıkla korunurum

Hüzün kovan kuşu gelmiş
Gecenin yanağına konuvermiş
Ay tenli aşık şarkıma karşılık vermiş

Dışım içimden gelir
Yani gölgem kendimden
Aşktır ölümden güzel olan
Bak ve gör yaşam düşlerdedir

Huyumdur hep dirilirim
Nice dağlardan dökülürüm
Ayımdır hep kararırım
Nice öpüşle aklanırım

Hüzün kovan kuşu gelmiş
Gecenin yanağına konuvermiş
Ay tenli aşık şarkıma karşılık vermiş

Söz-Müzik: Murat Yılmazyıldırım

Monday, December 2, 2013

Avicii - Wake Me Up

Bayılıyorum bu şarkıya bu aralar :)

Origami Ayraçlar Vol.2 ;)

Örgü Ayraç :)

Resmen öre öre yapıyosun bunu , videoda pek anlaşılmıyo boyları belki ama ben A4 kağıdın uzun kenarından 1cm uzunluğunda 2 parça keserek uzunlamasına birbirine ekleyerek oluşturdum kağıtları.. 


Bu da Ördek Ayraç :)

Bunun yapılışında bişey yok aslında iki tane 7cm x 7cm kare sarı kağıdın 2 kenarını bildiğin bantla yapıştırdım birbirine dışardan.. Önemli olan kısmı suratı çizmek o da olduğu kadar artık ama yine de videosu aşağıda , bu hatun post-it'lerle yapmış bunu , ama ben kenarı çok dışarda kalıyo diye böyle yaptım..

Origami Ayraçlar Vol.1 ;)




 Can sıkıntısının sonuçları olarak ayraç yapıyım dedim bu akşam.. Birincisi kalpli ayraç bu gayet hoşuma gitti ve kolaydı da..





Ama bu kedili ayraç...


...hem çok zordu hem de küçücük kağıtla uğraşırken resmen terledim haa, bide buna göz falan çizcem diye iyice bok ettim ama olsun siz de bakın belki çok daha güzelini yaparsınız ? :D




Saçma Sapan Reklamlardan Kurtulmak İçin !!

Herkese Selamlar,

Ben ve etrafımdaki bir çok kişinin muzdarip olduğu bir sorun olan internet sitelerindeki çeşitli arkadaşlık siteleri vs reklamlarının aslında o sayfanın yapısından kaynaklanmadığını öğrendim.. Yani aslında bizde varmış virüs meğerse.. Dolayısıyla aşağıdaki linkteki yazıyı da dikkate alarak bir kaç adımda tarayıcınızı ve bilgisayarınızı bu yazılımlardan kurtarabilirsiniz. Ben de az önce denedim ve gerçekten gitti o reklamlar..  Herkese iyi ve abuk sabuk reklamsız haftalar :D

İşte Link;
İnternet Kullanıcılarının Dikkatine! | IAB

Tuesday, November 26, 2013

İzledim - Identity :|

Herkese iyi akşamlar,
Bu ara amma film paylaştın Paris yeter demezseniz eğer kesemdeki son filmi de paylaşmak istiyorum :) Ben bu filmi beğendim, seviyorum sanırım psikolojik rahatsızlıkların konu alındığı filmleri.. Hangi rahatsızlık olduğunu söyleyip spoiler vermiyim ama kurgusu güzel bir film.. Hele fragmanını izleyerek başlarsanız izlemeye, filmin aslında nasıl bir kurguda olduğunu anlamanıza imkan yok bence.. Fragman da hoşuma giden bir söz ile bitireyim yorumlarımı "Identity is a Killer !! ":)

Puanım: 7.4
IMDB Puanı: 7.2

Yönetmen:

 



İzledim - Case 39 ..

Herkese Merhaba,
Yeni bir haftaya gerilim tarzındaki bu filmi anlatarak başlamak istedim :) Film bulamadığınız zamanların kurtarıcısı olabilir :D Sinir bozucu küçük bir kız göresiniz geldiyse mesela izlenebilir bir film :) Ya da iyi bir insanın sırf iyilik yaptığı için başına neler gelebileceğini görmek istiyorsanız da izlenebilir bir film..

Puanım: 6.0
IMDB Puanı: 6.1

Yönetmen:

 



Monday, November 25, 2013

İzledim - Oldboy :(

Bir film düşünün ki sonunu asla tahmin edemezsiniz. Bu işte öyle bir film! Başta karmaşa ile başlayıp yavaş yavaş da aydınlanıyorsun filmi izlerken, herşey sırayla yerli yerine oturuyor, çözümleniyor, ama ne var ki kesinlikle hafızalara kazınıyor. Öyle filmler izlersiniz ki ne biliyim aynıdır, bir yerden sonra hafızanız unutur o filmi, ama bu filmi biraz zor unutur emin olun.. Konusunun da ilgi çekiciliğini anlatmak için şukadar söyliyim, bir odada 15 yıl yaşadığınızı var sayın, akşamları bir gaz ile sizi uyutuyorlar, sabah uyanıyorsunuz, yemek, televizyon böyle geçiyor 15 yıl, ve bir gün sizi salıyorlar dışarı, işte ozaman neler oluyor, izleyin de görün onu da ben anlatmıyım :D

Puanım: 8.0
IMDB Puanı: 8.4

Yönetmen:

 



Friday, November 22, 2013

İzledim - Benim Dünyam vs. Black •_•

İşte beklenen film, bayadır benimle ağlayacak kimse bulamadığım için gidemediğim "Benim Dünyam"a sonunda gidebildim. Arkadaşlarımın uyarıları ile yanımda selpak ve su ile filmde yerimi aldım ve dedikleri kadar da ağladım :( Bir yandan ağladım bir yandan da bazı hayıflandığım, şikayet ettiğim şeylerden utandım.. Hayatı böyle olan insanlar var gerçekten ve çok zor olduğunu iliklerime kadar hissettim..
Bu izledim bölümünü karşılaştırmalı yapacağım, bu yazımı yazıyorum ama taslaklarda bırakıyorum, en kısa zamanda da yabancı versiyonu olan "Black"(2005) filmi izledikten sonra yorumlarım gelecek..

Evet Black'i de izledim, öncelikle bunda ağlamadım, bazı hareketleri de biraz abartılı buldum ama tabi daha önce böyle bir insanla karşılaşmadığım için abartı mı yoksa olması gerekeni mi o bilemiyor insan. Bir de gerçekten dil de çok önemli yaa, dil hintçe ingilizce karışıktı, dolayısıyla altyazı okumam gerekti çok fazla, bu sebeple de belki de beni ağlatamadı, benim dünyamdaki gibi dokunmadı içime.. Ama şunu da söylemekte fayda var, uyarlama dedik ama tamamen aynı 2 film de, espriler bile alınmış yani Black'ten dolayısı ile o biraz değişik hissettirdi, bari bazı yerleri değiştirseydik falan diye bile düşündüm izlerken.. Aşağıda yorumlar ve fragmanlar var, herkese keyifli hafta sonları diliyorum :*

Benim Dünyam
Puanım: 7.8
IMDB Puanı: 7.0

Yönetmen:

 





Black
Puanım: 7.4
IMDB Puanı: 8.0

Yönetmen:

 



Tuesday, November 12, 2013

İzledim - Thor Karanlık Dünya ;)

Merhabalar,
Umarım sizin de haftanız benimki kadar kötü geçmiyordur. Şuan canım sıkkın olduğu için yazıyorum bu yazıyı ama geçer birazdan :) Geç de olsa gittik Thor'a, yalnız ilk filmde Fandral karakterini  oynarken bu seferkinde Chuck olarak tanıdığımız en azından benim öyle tanıdığım  oynamış :D Bildiğimizden değişik bir görünümle karşımıza çıkınca biraz tuhaf geldi ama alıştım sonra :D Ama asıl gelelim başrol oyuncumuza  kimse inkar etmesin filmin kalitesinin yanı sıra Chris için izleyenlerimiz de yok değil :D Zaten çok sevilen filmin ikinci yarısında sadece bir uyarıda bulunmak istiyorum, beni de arkadaşım Mr.E (bloguna bi uğrayın derim) uyardı, film bitince bitti sanmayın, bırakın o yazılar bi aksın, sonra ekstra bi sahne başlasın, sonra o sahne de bitsin ve yerinizde oturun yine kalkmayın çünkü son bir sahne daha var :D yazıların akmasını ve onu beklemeyi kimse sevmiyor ama o sahneleri kaçırmayın derim ben ;) Gelelim puanlara ve fragmana :) iyi seyirler.

Puanım: 7.8
IMDB Puanı: 7.7

Yönetmen:

 




Tuesday, November 5, 2013

İzledim - The Others ..

Selamlar, güzel bir hafta sizin olsun :) Film blogu gibi bişey oldum çıktım ama böyle devam etmeyecek yakın zamanda kitaplarımı ve basit basit kodlama örnekleriyle de karşınızda olcam, ama yorumlarda, blogumda neleri de görmek istediklerinizi yazarsanız baya sevinirim. Sağ tarafta bulunan anketime de katılmanızı rica ediyorum, ona göre bir çekiliş düzenleyeceğim, hediyeyi siz belirleyin istedim ;)
Gelelim filme, hep söylüyorum ben eski yapım filmleri çok sevemiyorum diye, bu filme de imdb'den az puan vermemin sebebi budur gerçekten, bir kaç mantık hatası da bu puanı vermemi sağladı ama yine de genel olarak ilginçlikleri olan bir film olduğu için sıkılacağınızı düşünmüyorum, hele ki o ufaklık  ve mimikleri bitirdi beni :D Film resmen vaay böyle biteceği hiç aklıma gelmemişti dedirtiyor. Fazla konuşmadan puanlar ve fragmana geçelim :)

Puanım: 6.9
IMDB Puanı: 7.6

Yönetmen:

 





Tuesday, October 29, 2013

İzledim - Elysium :)

Tekrar Merhabalar,

Diğer filmim konusunun çok değişik olduğunu düşündüğüm Elysium.. Elysium denen bir yer düşünün, kimse hastalanmıyor, dolayısıyla kimse ölmüyor, tabiki de hayallerde bile olduğu gibi burada sadece zenginler yaşayabiliyor, bu kısmı çok da değişik değil belki ama (!) onun dışında ilginçti konusu.. İzlenesi bir film olduğunu düşünüyorum, 110 dakikanız boşa gitmiş olmaz kesinlikle.. Ayrıca Matt Damon'un çok yakıştığını düşünüyorum ve ona nasıl bukadar benzeyen bir çocuk bulduklarını da merak ediyorum ciddi bir şekilde :D Gelelim puanlara ve fragmana :)

Puanım: 7.0
IMDB Puanı: 6.9

Yönetmen:

 



İzledim - Now You See Me ;)

Selamlar Herkese,

Öncelikle CumhuriyetiMizin 90. yılı kutlu olsun ve nice nice 90 yıllara" diyerek yazıma başlamak istiyorum..
Bu 4 günlük tatilde anca 2 film izleyebildim, fırsat bulamadım ama yine de hiç yoktan iyidir :) Filmi instagramda film önerisi isteyen birinin yorumlarından buldum filmi ama iyiki de buldum kesin izlenmesi gereken filmlerden, ben sihirbazlık, akıl oyunları vs içeren filmleri gerçekten severim, bu filmde de aksiyon, heyecan, sihir hepsi vardı.. Filmler hakkında spoiler vermemek için fazla yazmak istemiyorum ama bu tarz filmleri sevenlerin hoşlanacaklarını düşünüyorum..

Puanım: 7.8
IMDB Puanı: 7.3

Yönetmen:



Friday, October 25, 2013

"... etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster" Yazısını Kaldır. (Blogger)

Merhabalar,

En gıcık olduğum durum buydu sanırım bu etiketleme kısmında, etiketliyorsunu fakat sonra bu etiketlerinizi tab barda vs çağırdığınıza aşağıdaki gibi bir yazı çıkıyor.


Aşağıdaki adımları takip ederek bu yazıdan kurtulabilirsiniz.


1. Adım : Dashboard üzerinde Şablon kısmına giriyoruz.

2. Adım : HTML'i Düzenle diyoruz.


3. Adım : Ctrl+F yaparak <b:includable id='status-message'> aratıyoruz ve resimde işaretledğim kısmı silerek yerine aşağıdaki kodları yazıyoruz.


<b:includable id='status-message'>
<b:if cond='data:navMessage'>
<div>
</div>
<div style='clear: both;'/>
</b:if>
</b:includable>

İşte bukadar, artık orada hiçbirşey gözükmeyecek :) Mis gibi oldu valla :D

İzledim - Gravity !!

Cuma candır diyerek yazıma başlamak istiyorum :) Çünkü cidden güzel bir gün bugün :)
Gelelim filme, dün akşam sinemada 3D olarak izledim filmi ve muhtemelen hayatım boyunca unutamayacağım filmlerden oldu, hani bazı avm'ler içinde 5D, 7D falan filmler vardı ya uzayda gidersiniz böyle, gerçekten öyle hissettim, astronotların neler yaptıklarını nasıl hareket ettiklerini falan bilmiyorum bir daha bukadar canlı gibi görebilir miyim, ve gerçekten etkilendim, kasıldım, gerildim, Sandra'nın nefesi kesilirken, ben de nefessiz kaldım sanki, ama en güzeli de manzaraydı, dünyayı öyle bir yükseklikten görebilmek, keşke kendi gözümle de görebilsem dedirtti..

Bu filmle ilgili şunu da söylemem gerekir evde izlenirse aynı etkileri vermeyebilir çünkü, suratınıza doğru gelen parçaları hissedip korkmanız gerekiyor cidden :) Nası zıpladıysam yerimden aklımda kalmış tabi :)

Puanım: 9.5
IMDB Puanı: 8.6

Yönetmen :

 




Monday, October 21, 2013

İzledim - Despicable Me 2 :)

Merhaba herkese,

Bayram seyran derken yazı falan hak getire oldu ama film izlemeye devam ettik tabikide :D Despicable me de çıktığı hafta gittiğim filmlerden elbette :) Kaçar mı ? Aslında çizgi sinemaları sinemada izlemeyi sevmiyorum çünkü orjinal altyazılı bulamıyorum ama izlemek istediğim için gittim, orjinal versiyonunu da kaliteli bir versiyon bulur bulmaz izleyeceğim :) Baya güldük o ayrı bir şey ama daha çok agnes görmek ve duymak isterdim o ayrı :) Ben beğendim kaliteli buluyorum despicable me'leri ve yaratıcı hele ki bir sahne vardı onu bulursam bi dk arıyorum hemen işte aşağıdaki video :D böyle bir kapı şifresi yooook :D


Neyse ben çok beğendim , oylamaya geçelim şimdi :)

Puanım: 8.5
IMDB Puanı: 7.7

Yönetmen:

 


Friday, August 23, 2013

İzledim - Jobs :)

Selamlar,

Aslında çıktığı gün gidecektim ama fırsat bulamadım bi türlü en sonunda 20 Ağustos'ta gidebildim.. Bir çok insanın beğenmeyeceği bir film bence ama ben iyi puan vereceğim çünkü bu aslında zevk meselesi, ben yazılımcı olduğum için, ordaki hallerinde kendimi gördüğüm, ortamın çok tanıdık geldiği herşeyin güzel anlatıldığı bir film olduğu için sevdim ben çok. Tek sıkıntım yanlış yerde bitmesi.. İzleyen herkes de bunu hissedecektir, insan bir istiyor Mac çıksın bir Iphone gözüksün ucundan azıcık ama  yok çat diye bitiyor, ve kalan kısım yazıyla anlatılıyor.. Ashton Kutcher da seçilebilecek en iyi Steve Jobs'muş ayrıca, çok çok çok başarılıydı. Herkesin en azından çalışma disiplini ve düşünme sistematiğinin nasıl olması gerektiğini görmek için bile gitmesi gerekiyor bu filme diye düşünüyorum, bu benim naçizane fikrim tabi.. 

Puanım: 7.3
IMDB Puanı: 5.4

Yönetmen:

 


Sunday, August 18, 2013

İzledim - Bir Kaç Film Birden ;)

Selam Herkese,
Bu aralar baya film izledim, hepsini bu postta paylaşıyım istedim, sürekli zaman bulamıyorum çünkü yazı yazmaya.. Başlayalım bakalım ..

The Colony (2013)
Heryerin buzla ve karla kaplandığı bir dünyada insanların yiyecek bulmak ve hayatta kalmak için neler yapabileceğini anlatan bir film. Gerildiğiniz, yerinizden sıçradığınız anlar olabiliyor, zaten çok uzun olmayan film izlerken akıp gidiyor.. 

Puanım: 6.0
IMDB Puanı: 5.2

Yönetmen:





Side Effects (2013)
Kesinlikle çok beğendiğim bir psikolojik film oldu bu, önce ne oluyor diyorsunuz, ama sonrasında herşey netleşiyor ve vayy be diyorsunuz, yani en azından ben öyle dedim.. Adından da anlaşılabilceği gibi bir ilacın yan etkilerinin insanlara neler yaptırabileceğini anlatan bir film, ayrıntı verip filmi mahvetmek istemiyorum fragman aşağıda ;)

Puanım: 7.0
IMDB Puanı: 7.2

Yönetmen:







Mama (2013)
Kesinlikle gece izlenmemesi (ya da belkide izlenmesi) gereken bir film, hakkını verip korkmak için gece izlemek gerekebilir bilemiyorum, evde o çocukların her an ordan burdan zıplayacağı hissi bile korkmanızı sağlayabilir. Daha 1 yaşına bile gelmeyen bir çocuğun , 5 yaşındaki ablası ile 5 yıl boyunca kendi başlarına vahşi bir ortamda kalmaları sonucunda normal hayata ayak uydurma süreçlerini anlatan bu filmi bence izlemelisiniz ;)

Puanım: 6.5
IMDB Puanı: 6.3

Yönetmen:

 







Moonrise Kingdom (2012)
Bu film hakkında çok fazla yorum yapamayacağım sanırım, çok aradayım ama şuna eminim ki imdb'de bukadar yüksek puanı alması gereken bir film değildi diye düşünüyorum, genel olarak eğlenceliydi ve değişikti diyebilirim ama..

Puanım: 6.0
IMDB Puanı:7.8

Yönetmen:

 








Midnight in Paris (2011)
Nickimden de anlaşılabileceği gibi Paris'i çok seviyorum ve bu filmi izlemek kesinlikle çok iyi geldi bana, Paris'te geçiyor olması benim filmi sevmeme yetti de arttı bile ama şöyle bişey var ki bu filmin başrolunde  değil de başka bir oyuncu olmalıymış izlenimi veriyor izlerken, ne biliyim sırıtmış gibi geldi bana.. onun dışında gayet beğendim ben :)

Puanım: 7.5
IMDB Puanı: 7.7

Yönetmen:

 



Thursday, August 15, 2013

Blogunuzdaki Yazıları Renkli Seçin :)

Merhabalar,
Faydalı bir yazı ile daha karşınızdayım , bunu sevgili Devrim'in maili üzerine yazmaya karar verdim.. Kendisinin sorusu "Sizin blogunuzdaki bir yazıyı seçmeye çalıştığımda pembe renkli seçiyor, bunu nasıl yapabilirim ? ", İşte cevabı aşağıda :)

Burda olduğu gibi seçim yapınca pembe oluyor.

Öncelikle sayfamıza bir Javascript kod eklememiz gerekiyor bunu yapmak için, Javascript kodu eklemek için resimlerde yazılan adımları takip edebilirsiniz.

1. Adım : Blogumuza girip, ekranımızı düzenlediğimiz kısma gidiyoruz..

2. Adım : Sitemize html/javascript blogu ekliyoruz.

3. Adım: Aşağıda yazılı olan kod blogunu
Content kısmına yapıştırıyoruz ve başlık kısmını boş bırakıyoruz.

<style type="text/css">
::-moz-selection{ background: #FF5E99; color:#fff; text-shadow: none; }
::selection { background:#FF5E99; color:#fff; text-shadow: none; }
</style>


Yukardaki kodda # ile başlayanlar renklerin html kodu, istersenin bu siteden istediğiniz rengin kodunu bulabilirsiniz. Benimkinde background'un yanındaki #FF5E99 pembe renk bu arka plan rengi, color'un yanındaki #fff ise beyaz rengin kodu , seçimi yaparken seçtiği metnin arkaplanını pembe yaparken, metnin kendi rengini beyaz yapsın demek oluyor bu, siz istediğiniz şekilde bu renkleri değiştirebilirsiniz.
Yardıma ihtiyacınız olduğu durumlarda pariss.in.me@gmail.com mail adresinden bana ulaşabilirsiniz.


Wednesday, August 7, 2013

Mutlu Bayramlar..


Herkese mutlu , huzurlu, sağlıklı ve adalet dolu günler ve bayramlar diliyorum..
İyi Bayramlar..


Thursday, August 1, 2013

IOS 7 Hakkında..

Apple sonbahar ayında tüm kullanıcılarına açması beklenilen IOS 7 yi 10 Haziranda duyurmuştu.. Ben ilk beta sürümleri yükleyebilecek kadar cesur olmadığımdan bir iki sürüm bekledim ve beta3 ü kurdum geçen hafta, zaten 29 Temmuz'da da beta 4 yayınlanmasıyla ona geçiş yaptım.. Merak edenler için kendi ekranımdan bir kaç görüntü paylaşacağım ve sormak istedikleriniz var ise elimden geldiğince cevap vermeye çalışacağım ama bu konuda benim de sürekli takip ettiğim http://www.iphoneturkey.biz ve http://www.sihirlielma.com/ sitelerinden de ayrıntılı bilgiler bulabilirsiniz. Özellikle IOS 7 Hakkında Sıkça Sorulan Sorular yazısı gerçekten bir çok şey hakkında fikir sahibi olmanızı sağlıyor. Ben genel olarak sevsem de, arka plan resminin ve uygulamaların ekrana sığmak/ yerleşmek adına sürekli milimetrik hareketler ile hareket etmesi beni rahatsız eden sanırım tek şey. Onun dışında şuan ufak tefek hatalar olsa da giderilmeyecek şeyler değil, bu sebeple benden geçti ios 7 :)
Apple'ın da ios 7 ile ilgili güzel bir sitesi var oradan da ekranları inceleyebilirsiniz, site için tık tık ..

Kilit Ekranım

Şifre ve Sayısal Klavye Görünümü
Ana Ekranım 

Control Center / Kontrol Merkezi

Notification Center / Bildirim Merkezi



Tuesday, July 30, 2013

Philips Çorba Ustasında Mercimek Çorbası Yapımı ...

Herkese Merhaba,

Çalışan bir bayan olunca çorba yapmak eziyet oluyor gerçekten, zaten düzgün bir çorba yapmak da normalde zahmetli ve uzun bir iş olunca ben de Philips'in Çorba Ustasını aldım. Yanında verdikleri yemek kitabında da klasik mercimek çorbası olmayınca başladım denemeler yapmaya, 3. seferinde herkesin çok beğendiği çorbaya ulaştım ve tarifi aşağıdaki gibi..


Malzemelerimiz

  • Yarım su bardağı yeşil mercimek
  • 1 adet patates
  • 5 su bardağı su
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • İsteğe göre biraz karabiber ve pul biber
  • Nane
  • 1 çorba kaşığı salça
  • Zeytinyağı
Yapılışı

Yeşil mercimeği 10 dakika kadar sıcak suda bekletiyoruz,  bu arada patateslerimizi  küçük küpler şeklinde kesiyoruz, makine zaten onları öğütecek ama çok büyük doğramamakta fayda var.
İlk etapta Çorba Ustasının içine suyu, mercimeği, patatesi, tuzu, biraz karabiber ve isteğe göre pul biberi atıyoruz. İlk program olan tanesiz çorba programına atıyoruz ve kendisi 20-25 dk içerisinde pişirmeyi tamamlayarak uyarı veriyor. Sonrasında bir küçük tavada yağ ve salçayı ve naneyi kavuruyoruz , oluşan bu sosu da pişen çorbamızın içine atarak 5. program olan manuel karıştırmaya gelerek 2-3 dk kadar karıştırıyoruz sos ile çorbayı..
İşte bu kadar :)
Çorbanızı afiyetle içebilirsiniz :)

Monday, July 22, 2013

Alaca Kek Tarifi :)

Before
Yaptım , yedim güzel oldu diye yazıyorum :D Bence denemelisiniz valla malzemeleri de pasta börek yapılan çoğu evde olan şeyler ..
Malzemeleri ekleme sırasına göre yazıyorum , kıymetimi bilin :P

Malzemelerimiz

  • 3 tane yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı süt
  • 1 paket şekerli vanilin (vanilya)
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2,5 su bardağı un
  • 3 yemek kaşığı kakao
After
Yapılışı

Yumurta ve şekeri iyice köpürene kadar karıştırıyoruz, nekadar köpürürse okadar iyi kabarırmış kek. Sonra sıvı yağı ve sütü ekleyip biraz daha karıştırıyoruz, unu koymadan önce bunların homojen dağılmış olması iyi olur, ve ardından un, vanilin ve kabartma tozu eklenerek iyice karıştırıyoruz, ben bu noktada mikser kullandım.. Ve hazır olan harcımızın yağlanmış kek kalıbına döküyoruz, kalan yarısına da kakaomuzu ekleyerek, kek kalıbına kakaolu harcı da boşaltıyoruz, sonrada ben bi çatal yardımıyla şöyle bir şekil verdim, hafif karışsın diye..  180 derecede ısıtılmış fırına atıp 30-35dk pişiriyoruz..ve sonra afiyetle yiyoruz :) Yapanlardan yorum bekliyorum , bakalım siz de beğencek misiniz ?

Tuesday, July 16, 2013

İzledim - Salt

Genel olarak bayanların ajan olduğu filmlere bayılıyorum ben, hatta bayanların erkek işiymiş gibi görünen işlerde başarılı olmalarına da bayılıyorum , bu sebeple bu filmi gerçekten sevdim.. Angelina Jolie zaten güzelliğiyle filmi öyle güzel izlettiriyor ki, başka bir sebep aramıyor insan.. Bunun yanı sıra sürekli acaba Ajan Salt kimin tarafında diye düşünmek ise heyecan kattı bence filme..

Puanım: 7.5
IMDB Puanı: 6.4

Yönetmen:


Tuesday, July 9, 2013

İzledim - World War Z

Merhabalar,

World War Z kesinlikle 3 boyulu izlenmesi gereken filmler arasında benim gözümde, yeri geldi korktuk, yeri geldi nefesimizi tuttuk, Brad Pitt'i izlemek zaten çok keyifli olduğu için film çok akıcıydı.. Filmlerle ilgili çok fazla yorum yapmak istemiyorum size Trailer'ını izleterek veda ediyorum. Hayırlı ramazanlar ve iyi haftalar herkese.. 

Puanım: 7 :)   IMDB puanına bakmadan önce vermiştim ama baya yaklaşmışım :)
IMDB Puanı: 7.3

Yönetmen:

 

Friday, June 28, 2013

Wednesday, May 29, 2013

Yeni Header'ım Güzellikler Getirsin..

Aslında benim header işlerimden genelde melodram'ım sorumludur ama onu çok yordum habire bişeyler istedim zaten evlilik sonrası bloguma da yapcak bişeyler inşallah oyüzden iBlogum için onu rahatsız etmiyim dedim ve bir diğer yetenekli insan Shemellon'un kapısını çaldım , yalvardım, yakardım, kapında kul olayım köle olayım bana bi header yap dedim, şaka şaka valla bi yorum attım istedim o da kırmadı yaptı öyle iyi insan :) 

Herşey için kendisine çok teşekkür ederim ve hepinize tavsiyemdir bi o güzel bloguna uğrayın.. 

Wednesday, March 13, 2013

Bunları Biliyor Muydunuz ? #3

Yine gmailin başka bir özelliğinden bahsedicem, diğer mail sağlayıcılarında var mı bilmiyorum ama çok faydalı buluyorum ben bu özelliği..
İnsanlık hali maili yazıp ek dosya ekleyeceğimiz halde unuttuğumuz oluyordur. Bunun için gmail çok güzel bir kontrol mekanızması düşünmüş ama bence geliştirilebilir daha fazla..
Mailin içeriğinde kullandığınız dile göre -Türkçe ise "ekte", İngilizce ise "attached"- gibi kelimeler geçiyorsa, hemen uyarı veriyor, dosya ekleyeceğinizi söylediniz fakat eklemediniz yine de devam etmek istiyormusunuz diyor düşünceli gmail :D Sağolsun :)
Geliştirilebilir dedim çünkü "ektedir" yazsanız anlamıyor , ekte kelimesini mail kısmının içinde aratsalar çok daha güzel olurmuş bence, kelime bazlı aratmak yerine, böylece içinde ekte geçen her kelimeyi algılayabilirdi...

Ayrıntılı görmek için resme tıklayınız.

Tuesday, March 12, 2013

Bunları Biliyor Muydunuz ? #2

Bugun duydum ya paylaşmasam olmaz , Güney Koredeki metro istasyonlarını bir supermarkete çeviren bu fikir aşırı hoşuma gitti. Korede insanların %78'i toplu taşıma araçlarını kullanıyormuş, dolayısıyla metro da bu araçların başında geliyor, yaratıcı bir girişimci de metro istasyonun duvarlarını resimdeki gibi ürünlerin resimleriyle kaplamış, altlarına da qr kodları yerleştirmiş, insanlar da smart phone'larıyla ihtiyacı olan ürünleri alıyor, firma da insanlar evlerine gidene kadar ürünleri yolluyor, böylelikle hem taşıma zahmetinden kurtuluyorsunuz hem de vakit kazanıyorsunuz .. Daha ne olsun :D

Çok temiz iş :)

Resimler de gayet başarılı..

Resmen market olmuş



Resimler Kaynak : 
http://nfchaber.blogspot.com/2012/02/almanlar-nfcyi-sevdi-ya-biz.html
http://www.m-gen.biz/detay.asp?id=1857
http://www.huncakatalogu.com/is-fikirleri-2013/metroda-sanal-market-2012.html

Friday, March 8, 2013

Bunları Biliyor Muydunuz ? #1

Yeni bir köşeye başlamak istedim, gün içerisinde okadar çok şey öğreniyorum ki bu şekilde hem benim aklımda kalır , hem de başkaları öğrenmiş olur.

İşte bugünün bilgisi ;

Gmail adreslerinde @ işaretinden önce konulan nokta (.) işaretlerinin bir önemi yoktur, gmail bu noktaları (.) silerek mailleri yollar. Aynı şekilde büyük küçük harf kullanımı da önemsizdir.

Örneğin mail adresim olan pariss.in.me@gmail.com aşağıdaki mail adresleri ile aynıdır.

parissinme@gmail.com
parissin.me@gmail.com
pariss.inme@gmail.com
Pariss.In.Me@gmail.com
paRiss.iN.mE@gmail.com vs...

Source is on click..

Friday, February 8, 2013

Şarkılarınızı Lyrics'i ile Dinleyin : musiXmatch

Herkese Merhaba,

Güzel bir uygulamayı sizlere anlatmak istiyorum. musiXmatch başarılı bir lyrics programı, müziğinizi dinlerken burda ne diyo yaa demeye son artık :D Ayrıca ben dil öğrenmeye çalışırken de müzikleri şarkı sözlerini görerek dinleme taraftarıyım , böylelikle bir çok kelimenin telaffuzunu da görmüş oluyorsunuz. Uygulamayı hem Android Google Play Store hem de App Store üzerinde bulabilirsiniz. ben Galaxy Note 10.1 tablet üzerinde test ettim ve oldukça başarılı buluyorum, müzik çalar ile entegre olduğu için siz bir müzik dinlerken hemen alt kısımda get the lyric yazan bir uyarı çıkarıyor ve buna tıkladığınızda lyric / şarkı sözleri ekranınıza geliyor. Programın içerisine girip müziği oradan dinlediğinizde ise ya da çalan bir müziği programa dinlettirdiğiniz zaman sözler akarak gidiyor, yani ekranda o an şarkıda ne söyleniyorsa onu görüyorsunuz. Aşağıda daha net anlayabilmeniz için bazı ekran görüntülerini ekledim.

Bu tarz bir uygulama arayanlar için iyi bir tercih olur.

Benim puanım 10 üzerinden 8 :)

Get Lyrics Now diyerek aşağıdaki gibi şarkı sözlerini görebilirsiniz.

Şarkı sözlerini arka planda sanatçının fotoğraflarıyla vermesi de hoş :)
My Music , sahip olduğunuz tüm şarkıları gösteriyor, program üzerinden de dinleyebilirsiniz.
Music ID kısmına geldiğiniz de aşağıdaki gibi herhangi bir müziğin sözlerini bulabilirsiniz.

Çalan herhangi bir şarkıyı dinleterek şarkı sözlerini bulabilirsiniz.

Programın içerisine girerek dinleterek bulduğunuz şarkıların sözleri , şarkı ile beraber akarak gidiyor :)
Karaoke bile yapılabilir :D
Teknolojik tüm sorularınız için iletişim pariss.in.me@gmail.com :)